Jeśli prowadzisz lub zamierzasz prowadzić sklep internetowy pojęcie konwersji w sklepie internetowym nie powinno być Ci obce. Być może nawet obiło Ci się o uszy to stwierdzenie i zastanawiasz się czym jest konwersja.
Konwersja w sklepie internetowym to nic innego jako współczynnik określający ilość zamówień w sklepie w stosunku do ilości odwiedzin. W bardzo prosty sposób można wyliczyć współczynnik konwersji bardzo prostym wzorem:
K = (Iz:Io) * 100%
K – konwersja
Iz – ilość zamówień w danym okresie czasu
Iz – ilość odwiedzin stron sklepu w danym okresie czasu
Dla utrzymywania porządku ewidencji efektów sklepu i marketingu chyba najlepszym sposobem mierzenia konwersji jest konwersja liczona miesięcznie.
Czyli powiedzmy jeśli w miesiącu miałeś 1000 odwiedzin i z tego pozyskałeś 20 zamówień to konwersja Twojego sklepu internetowego w tym okresie wyniosła 2%.
Nie można prowadzić skutecznego sklepu internetowego bez znajomości podstawowych czynników określających skuteczność prowadzonych działań optymalizacyjnych i marketingowych. Jednym z podstawowych współczynników określających skuteczność sklepu jest właśnie konwersja sklepu internetowego. Dlatego konwersja w sklepie internetowym jest czynnikiem który każda osoba prowadząca e sklep powinna znać i co więcej nieustannie powinna dążyć do zwiększenia tego współczynnika ponieważ ma to bezpośredni wpływ na wysokość obrotów w sklepie internetowym.
Według mnie najlepiej prowadzić statystyki miesięczne co do konwersji, wtedy widzimy tendencje miesięczne w danym roku i możemy to wykorzystać np. do podjęcia działań optymalizacyjnych czy do prognozowania popytu na kolejny rok.
Na konwersję w sklepie internetowym ma wpływ bardzo wiele czynników. Do podstawowych czynników mających wpływ na konwersję możemy tutaj np. zaliczyć m.in.:
Jak widzisz na konwersję w sklepie internetowym ma wpływ wiele czynników, a wymieniliśmy na szybko tylko ogólne podstawowe. Każdy z tych wymienionych czynników można rozwinąć w znaczny sposób. Jednak nie martw się – ogromną zaletą jest to, że na większość czynników mających wpływ na konwersję w sklepie internetowym masz swój wpływ. Kluczem jest wiedza co należy poprawić i jaki sposób to zrobić. Skoro już wiemy co ma wpływ na konwersję to teraz należy skupić się nad jej zwiększeniem.
Przede wszystkim będziesz potrzebował narzędzi analitycznych, ze swojej strony polecam zainstalowanie na stronie narzędzia google analitycs. Jest to darmowe i skuteczne narzędzie do analityki internetowej.
"Najkrócej mówiąc, fantastycznie szybki i mega skuteczny! Życzę wszystkim, żeby rynek składał się tylko z takich wykonawców i rzetelnych firm. Od samego początku komunikacja mega sprawna i szybka - strona www, którą zamówiliśmy sprawnie zrobiona, w szybkim tempie i wszystko tip-top. W razie potrzeby dostawaliśmy dodatkowe wyjaśnienia jako niefachowcy, tylko polecać i trzymać kciuki za takich przedsiębiorców. Serdecznie dziękujemy i życzymy sukcesów."
Michał O
"Dobry kontakt, przyzwoita cena, profesjonalne wykonanie. Polecam."
Dorota D
"Bezproblemowa obsługa. Szybka, konkretna i tania. Indywidualne podejście do klienta. Sklep po 2 m-ach przynosi zyski! Polecam."
Marcin S
"Bardzo polecam Pana Mateusza! Pan Mateusz jest kulturalnym i uczciwym człowiekiem, zrobił dla nas stronę i dokładnie wytłumaczył jak działa. Z mężem jesteśmy zachwyceni. Nie spodziewaliśmy się, że wszystko będzie takie intuicyjne, a mamy swoje lata i początkowo mieliśmy obawy, czy damy radę. Bardzo dziękujemy Panie Mateuszu."
Katarzyna J
"5 gwiazdek, nie mogło być inaczej, stronka porządna, dokładna, prima sort. Polecam gorąco."
Monika S